dissabte, 12 de desembre del 2009

Aportació a la viquipèdia

Necessitats educatives especials

Es parla de necessitats educatives especials quan una deficiència, ja sigui física, social, sensorial, etc., afecta l'aprenentatge, i fa imprescidinble modificacions parcials o totals del currículum, per a que el nen pugui assolir el màxim desenvolupament de la seva personalitat i les seves capacitats. Aquestes necessitats educatives es poden presentar de forma permanent durant tota l'escolarització o en una fase d'ella.

Segons la OMS (1980) l'acció educativa és considerada una qüestió delicada: la deficiència i la discapacitat afecten necessàriament el desenvolupament socioafectiu de la persona?

[edita] NEE aplicades a l'àmbit escolar
Els nens amb necessitats educatives especials també poden accedir a la tecnologia amb molt bons resultats. La situació que va donar a terme aquest projecte va ser; la necessitat de conectar al nen amb un medi especialitzat que afavoreixi als aprenentatges. El projecte va començar al 2001 amb un grup de segon cicle i amb alumnes d' integració EGB (Educació General Bàsica).Desde el 2002 els alumnes de tercer cicle inclusives.Dos cops al mes van a un institut especialitzat i treballen sota la mirada d'un professor i la professora amb nens amb NEE (Necessitats Educatives Especials). Els alumnes de tercer cicle apenaren a fer servir l' Excel, que el poden fer servir aplicat a projectes dels TPP (Trajectes Pre Professionals). Fundamentació: Actualment observem, que la major part dels nens tenen accés a un ordenador. Per que la trobada del nen amb l'ordinador sigui significativa és important afavorir la formació de capacitats i aplicar l'ho aprés a situacions d' aprenentatge, per exemple sol•licitar un llibre, usar correctament un caixer automàtic.. D'aquesta manera s'ofereix la possibilitat d' integrar-se a la societat coneixent l'element quotidià de la mateixa.Es pretén que no nomes sigui un aprenentatge pedagògic, sinó que també un objecte de gratificació i joc. La meta d' aquest projecte és que els alumnes guanyin la suficient confiança i coneixement per fer servir bé l'ús de l'ordinador,fent servir també el proces de lecto-escriptura

Els objectius generals d'aquest projecte són:* -Afavorir la formació de les capacitats relacionades amb la tecnologia, millorant l'autoestima i la tolerància a la frustració.

Afavorir futures condicions de empleabilitat dels nostres alumnes amb NEE aplicant la informàtica a projectes relacionats amb TPP.
Estratègies d' acció:

Escriptura de textos breus
Autocorrecció ortogràfica
Resolució de breus qüestionaris relacionats amb la ciència
Utilitzar l'ordinador com a medi d' estudi i comunicació
Búsqueda d'informació de temes segons els seus interessos.
Comunicació espontànea amb chats
Realització de quadres i plantilles.
La música enriqueix la vida de totes les persones, ajuda a tot ésser humà, per això és necessari que rodegi al nen amb NEE un ambient musical ric i controlat en estímuls. Aquesta experiència sensorial l’ajudarà a proporcionar un desenvolupament emocional, psicofisiològic i social equilibrat.

El principal problema dels nens amb NEE és la comunicació, expressar-se, relacionar-se. Això pot ser degut a la carència de vocabulari i a l’ús limitat de les paraules. La música és una via de comunicació no verbal, per mitjà d’aquesta el nen amb NEE troba el camí de relació i expressió dels seus sentiments.

Els nens que requereixen NEE tenen una cosa en comú: les seves mans, no segueixen el desenvolupament esperat en relació a la seva edat cronològica i en alguns casos, els seus patrons motors no són els adequats. Aquí es quan apareix en joc la música, els instruments i la capacitat que tenen d’ajudar a aquests nens.

Els teclats, serveixen com a teràpia sensoperceptiva
Els instruments de percussió transmeten vibració i es ideal per nens am dèficit auditiu o sensoperceptiu.
Els de vent, ajuden a nens amb hipotonies (menor massa muscular, trastorn associat a malalties genètiques) o paràlisis cerebral

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada